Saturday, September 3, 2016

result viral load dan girlfriend

assalamualaikum semua..

alhamdulillah pada tarikh appointment aku yang lepas aku dapat result viral load aku buat kali pertama.. terkejut aku.. viral load aku ialah undetected! terkejut aku! hahahah.. alhamdulillah..

seperti biasa bila aku jumpa dotor pakar yang rawat aku tu dia selalu pressure aku suruh bagitahu parents aku tentang penyakit aku ni.. dalam hati aku, yela dokter, ko takde penyakit ni, memang senang la ko cakap macam tu kan.. dokter tu kata dia risau kalau apa2 jadi kat aku nanti, family aku akan salahkan dokter tu.. ape jenis punya reason lah dokter ni.. aku pon tak paham.. bukan ke hiv ni rahsia.. dan semua orang tahu pasal benda tu? hmm... tapi aku tahu.. doktor tu mesti ada niat baik, iaitu supaya family aku lebih care pasal aku bila dah tahu aku ade penyakit ni.. tapi.. kalo aku bagitahu.. aku rasa family aku lagi down ade la..

biarlah aku tanggung penyakit ni sorang2.. jalani hidup sorang2.. dan senang citer bersendirian melewati hari2 di dunia ni hingga nafas aku yang terakhir.. cewahhh.. ayat memang takde lagi sedih ke... hehehehe...

pasal awek aku.. hmm.. aku tak tahu macam mana nak explain kat dia, bila satu hari nanti dia ajak kawin.. betul2 aku bingung.. takkan aku nak bagitahu aku dapat penyakit ni atas sebab maksiat yang pernah aku buat dulu? malu la aku.. lagi la dia tak bole terima aku..hmm... tiap2 kali kuar dating ngan dia mesti hati aku berbelah bagi.. seolah2 aku memberikan harapan yang cerah untuk dia di masa hadapan nanti.. tapi apa aku bole buat? aku tak ready lagi nak bagitahu sapa2 yang aku ade penyakit ni... lainla kalo sakit kanser ke ape ke.. yang tu aku rasa takda masalah.. semua orang akan ok bila aku bagitahu kalau2 aku ade kanser..malah diorang akan bertambah lagi simpati kot bila dapat tahu aku ade kanser.. tapi hakikatnya tidak! aku bukan ada kanser! aku ada hiv bai.. hiv tu sentiasa mengalir dalam darah aku ni..

aku harap satu hari nanti aku bole berterus terang kat awek aku yang aku ni ada hiv.. dan dia boleh pergi tinggalkan aku anytime.. sebab biarlah aku tanggung penyakit ni sorang2.. yang puncanya aku juga..sape le suruh buat banyak sangat maksiat yang terlarang tu.. kan da kena.. cia cia cia... hahahaha

lagi satu.. pasal appointment hari tu berat aku turun lagi satu kilo.. aiyooo.. lama2 tinggal tulang la aku ni.. dokter ada bekalkan aku vitamin b complex ngan ubat tambah darah.. tapi aku jarang sangat amik supplemen tu.. sebab aku rasa tak perlu kot.. tapi mesti ada sebab dia bekalkan ubat tu pada aku kan? so aku kena ambik gak satu hari nanti.. takpela nanti aku try satu2.. tapi ubat haart yang dokter bekalkan tu aku tak pernah miss.. cuma supplemen tambah darah dan vitamin b complex je aku tak ambik.. sebab lagi pun ubat tambah darah tu tak sedap.. macam nak muntah aku dibuatnya bila makan.. ubat haart lagi sedap.. hahahaha

k la.. sampai sini jela update aku kali ni.. insyaAllah ada masa kita berjumpa lagi.. pape roger.. hahahaha

2 comments: