Saturday, June 6, 2015

kahwin?

salam semua,

hari ni hari rilek2. hari sabtu. aku pon tak buat apa2 just rilek kat rumah and tido sepuasnya. haha. so tadi aku pon selak2 facebook kat wall aku. ya, banyak senior2 aku yang kahwin dan mendirikan rumah tangga. dalam hati aku, sejujurnya, aku sangat jelous dengan diorang. alangkah indah jika aku dapat merasai nikmat kahwin suatu hari nanti. alangkah indah hidup ini jika aku dapat hasilkan anak daripada darah daging aku sendiri. sesungguhnya aku sangat sayang dan cintakan pada budak2 kecik. aku kalau nampak je budak2 kecik yang comel, baby2, aku tak dapat tahan nak dukung baby2 tu. aku sangat suke kan budak2 beb.

aku masih ingat lagi waktu aku tinggal dengan kejiranan kampung dekat rumah aku yang dulu, jiran aku ni baru dapat baby, aku hepi giler. hari demi hari berlalu, aku selalu spend time ngan baby tu, sampaikan sampai satu tahap baby tu lebih suka kan aku dari adik beradik kandung diorang. haha. time tu aku gelak je. terdetik dalam hati aku, bila aku jadi ayah suatu hari nanti, mesti manja giler anak2 aku. tapi.... lepas apa yang dah jadi pada aku sekarang ni, dapatkah aku bergelar seorang bapa suatu hari nanti? peluang untuk aku kahwin pon amat tipis. apatah lagi untuk dapat anak dari darah daging aku sendiri. alangkah indah jika aku dapat jadi seorang suami dan ayah pada keluarga aku nanti. tapi apakan daya. aku pasrah pada ketentuannya, pada takdir daripadaNya buatku.

9 comments:

  1. salam, jika HIV yang ditakuti, sekarang ramai dah mereka yang HIV poristif berkahwin dan mendapat anak bebas HIV.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi..ada ke awek2 kat luar tu sanggup terima diri saya yang kotor ni.. huhuhu

      Delete
  2. salam. saya seorang PLHIV dan akan berkahwin. =)

    ReplyDelete
  3. Salam.. apa yg membuat awak terfikir tuk buat rapid test pada mulanya?

    ReplyDelete
  4. salam, saya adalah seorang isteri pada plhiv dan saya tau keadaan dia dari sebelum kami kahwin lagi. jangan risau mengenai jodoh dan jangan salahkan hiv anda. :)

    ReplyDelete
  5. Hai JM.

    Suami saya ada HIV tetapi saya -ve & kami baru berkahwin.

    InshaAllah akan ada insan yang ikhlas menerima JM. Doa & stay tabah.

    ReplyDelete